Hallo Leuts.
Da es in letzter Zeit ein paar Neuerungen in Allegiance gegeben hat, schlage ich vor, daß wir nächste Woche Donnerstag, den 15. August, um 21.00 Uhr ein GB-Spiel machen,
bei denen besonders Veteranen und Neulinge (natürlich auch aktive GBler) eingeladen sind. Ich werde auch die nicht deutschsprechenden einladen, aber der Schwerpunkt soll
darauf liegen, euch "nicht-spielenden, deutschsprachigen" (ExGBlern oder nicht) das Spiel wieder schmackhaft zu machen.
Kurz mal eine Liste der Neuerungen:
- Neue Rasse (Dreg), von Fans erschaffen
- Authentifizierung, von Fans erschaffen, nachdem die Zone nicht mehr diesen Service stellte
- Anticheat Programm, von Fans erschaffen
- Neue Quickchats mit teilweise lustigen Sprachsamples, meist aber auch sehr nützlich, von Fans erschaffen
- Neue Karten, werden imer mal wieder für Squadspiele (und GB vs. World verwendet), von Fans erschaffen
- Musicpack, neue Musik für Allegiance, von Fans gemacht (unter anderem von IronLee )
- Lobby von Fan gehostet (ist nach Absturz innerhalb von wenigen Stunden wieder online, im Gegensatz zur MS lobby, die ist immer noch abgestürzt)
- Server von Fans gehostet (44mbit sind nett, auch wenn sie in Amerika stehen)
Bald erwartet (von Fans erschaffen):
- 3 neue Rassen mit komplett neuen Schiffs- und Basismodellen und Skins, neuen Sounds und so weiter.
- Neue ins Spiel implementierte Karten
Wie ihr seht, die Fans des Spiels haben die Weiterentwicklung von Allegiance fest in ihrer Hand, wir brauchen jetzt euch, um das Spiel wieder aufleben zu lassen. Es spielen
zwar pro Abend 20-60 Spieler, aber mehr wären doch nett!
Ich würde mich freuen, wenn ihr euch die Zeit dazu nehmen könntet, das Spiel zu installieren und an dem genannten Donnerstag mal vorbeizuschauen.
Unten ist eine Anleitung zum erfolgreichen Installieren. Schaut auch mal auf dem Board (
www.german-borg.de/Board ) vorbei, einige Namen könnten euch noch bekannt
vorkommen, einige Spielerproblemchen auch.
Also, bis Donnerstag, den 15. August,
Grimmwolf_GB
www.german-borg.dewww.german-borg.de/Board------------------------------------------------------------
Installationsanleitung:
(0. Deinstalliere Allegiance, Ordner löschen)
1. Allegiance installieren
2. Download des 1.25 patches (
http://autoupdate.alleg.net/Alleg125.zip ), installieren des Patches
3. Download von SOVLogin (
http://home.swbell.net/vencain/sovlogin.htm ), Erschaffen eines Nicknamens (
http://login.alleg.net/ ), den Namen zum Allegiance spielen
freischalten , SOVLogin starten.
4. Starten des Spieles über SOVlogin), auf FZ klicken, autoupdate holt euch noch ein Update, dann könnt ihr spielen.
5. Spielen!
Wenn ihr hinter einem Router sitzt, hier ist eine Anleitung von mir, wie man mit bis zu zehn Leuten dahinter spielen kann (leider auf englisch):
Wenn ihr diese Anleitung befolgt, funktionieren auch die anderen DirectX 7 Spiele mit mehreren Leuten über einen Router. Bei DirectX 8 müßt ihr nur den Anfangsport
ändern.
I found a way to use 2-10 Win98 machines behind a NAT server with Allegiance today! It requires a little bit of work, but works like a charm!
First of all, you have to ask KGJV to enable the accounts for access via one IP.
Then you download DXport from this page:
http://www.puffinsoft.com/You install it on every computer on which you want to play Allegiance.
Best thing is, to put it into autostart folder (details below).
You then select an unique port range on every computer. Write down the IP number of the computer and the selected range for the computer.
You now need to configure your portforwarding of your NAT server. (if you don't know how to do that, read the manual)
I needed one entry per client. For every entry I had to write the following:
The initial connection as TCP type on port 47624 (outbound)and the IP for one specific client.
Then the ranges, that are selected on the client
You need four entries here:
TCP inbound
TCP outbound
UDP inbound
UDP outbound
Example:
I have a computer with IP 192.168.168.1
I selected the port range of 2302-2311 for this machine.
Now I created an access rule (forwarding rule) for this client.
Initial:
TCP outbound 47624 for the IP 192.168.168.1
Subsequent:
TCP inbound 2302-2311
TCP outbound 2302-2311
UDP inbound 2302-2311
UDP outbound 2302-2311
(I enabled "any remote host" for the inbound and distributed connection for inbound and outbound. I don't know, if that is necessary, but I don't feel like trying it.)
Details for Autostart of DXport on clients:
You should add a shortcut to DXport in your autostart folder. The "target" should look similar to this:
C:\Program files\DXport\DXPort.exe -m XXXX YYYY
-m means the programme starts and minimizes to the tray
XXXX should be replaced by the lowest port assigned to the client
YYYY should be replaced by the highest port assigned to the client
For my example it looks like this:
C:\Programme\DXport\DXPort.exe -m 2302 2311
Do this on all machines and it should work (of course use "their" port numbers).
I thought the programme would automatically "remember" the assigned ports, but it does not, therefor the need to alter the shortcut.
Why does it work now? Well, Direct X uses random ports for the connection. You can therefor only forward the whole range of DirectX ports to one client. This neat little
programme makes the possible range for the DirectX ports on clients smaller, so that in total, you have more ranges of ports in the original port range. Now you can forward
those smaller ranges to a specific client and you still have enough ports for other clients.
DirectX uses the range of 2302-2400 for random ports. This programme changes the range to 2302-2311 on one machine, on the other you can select 2312-2321, on a third
2322-2331 and so on. That is pretty cool I think
If you have any further question feel free to ask me, but make sure you consulted your manual first. (I made this thing work on Sygate Home Network, it might not work on
other machines.)
If you find any mistakes in my little essay, feel free to correct me, I have no clue about those things. I learned those things today, so my knowledge on this topic is not very
profound.
PS: Direct X 7 uses a different initial port (47624) as 8 (6073), the port range is slightly larger (2300-2400) compared to 8 (2302-2400). As you might have noticed, I use the
initial port of DirectX 7, because Allegiance uses the DirectX 7 protocol. The range however is used according to the Direct X 8 protocol. This is caused by DXport, but is
absolutly no problem.
Oh, DirectX8 does not use TCP anymore (as it seems).